Uudised

Põlvamaa ettevõtjad ja vabaühenduste esindajad külastasid Läänemaa kolleege
2023-06-20 09:56:00

Põlvamaa ettevõtjad ja omatulu teenivate vabaühenduste esindajad käisid 13.-14. juuni Läänemaal inspiratsioonireisil. Õppereisil külastasime nii ettevõtteid, mille hoonete ajalugu ulatub mitmesaja aasta taha, kui ka Marienholmi arendust, mis alles kujuneb Haapsalu uueks elu- ja ettevõtluskohaks.

Esimesel päeval tutvusime mahajäetud hoonest piirkonna pärliks ehitatud Old Hapsal Hoteli looga ja kuulasime ettekannet Scandium Kinnivara AS Marienholmi poolsaare arendusest. Marienholmi poolsaar on viimased aastakümned olnud kinnine, aiaga ümbritsetud territoorium, kuid plaanide kohaselt ehitatakse sinna hotell, kortermajad, avalikud vaba aja veetmise kohad ja jahisadam. Pärast ettekannet käisime unikaalsel terviklikult arendataval poolsaarel kohapeal ja vaatasime juba paigaldatud peegelseintega minivillasid.

Seejärel külastasime uuenduskuuri läbinud Hestia Hotel Haapsalu Spa´d (endine Laine) ja Von Gerneti restorani ning samas hoones asuvat luksuslikku hotelli Villa Friedheimi.

Teisel päeval saime põhjaliku ekskursiooni Läänemaa ettevõtlusraudvara ja uhkuse Haapsalu Uksetehase kompleksis. Tehas annab tööd ligi 150 inimesele ja selle seadmetepark on muljetavaldav. Päev jätkus kiire põikega Haapsalu Pitsikeskusesse ja seejärel juba pikem tutvumine MTÜ Ühendus Asuküla Seltsi ruumide ja tegevustega. Lisaks muudele tegevustele on seltsil ka eriline ettevõtlusalane koostöö ühe Tallinna gümnaasiumiga. Õppereisi lõpetasime Altmõisa Külalistemajaga.

Õppereisi kava aitas kokku panna Sihtasutus Läänemaa ettevõtluskonsultant Marelle Saar, kes liikus mõlemal päeval giidina meiega kaasas ja tutvustas ka neid ettevõtteid ning turismiatraktsioone, mida me külastada ei jõudnud.

Õppereisi läbiviimist toetas Euroopa Regionaalarengu Fond projektist „Põlvamaa PATEE 2020-2023“.